Olur/Olmaz


bandsista'dan olur/olmaz...

"Türkiye’deki feminist hareketin 90’ların sonunda ürettiği bir slogandan yola çıkan bu şarkı gündelik olana yerleşmiş erkek egemenliğe, cinsiyetçiliğe ve dayattığı 'ev işi'ne, baskının, ahlakçılığın, şiddetin ve sömürünün alanı olarak 'çekirdek aile'ye muzip bir karşı duruş... İSYAN’da olduğu gibi, tarihimizi yazmaya, mücadeleye, sokağa, meydana, örgütlenmeye bir çağrı..."

 Ev işlerini marslılar yapsın
Cadıysam süpürge bana kalsın
Olursa çocuk yaparım olsun
İstemezsem soyları kurusun

Yorumlar

  1. "..Çevir dünyayı tersine dönsün
    Seni dövemez dizini dövsün...
    Bundan böyle duramam ben evde
    Sokağa özgürleşmeyeee.."
    bir ara çok dinledim. her dinlediğimde gözümün önüne, ankara sokaklarında "elleriyle slogan atan" bir kadın topluluğu geldi. bu topluluğu susturan da her seferinde "ne gariptir ki" erkek polisler oldu. gelsin koca, gelsin polisiniz devletiniz gelsin diye diye sokakları gümbürdeten ama verilen hakların üstlerini masaya bahşiş bırakan kadınlara selam olsun:)

    YanıtlaSil
  2. Ben bazen iş yerinde bunaldıkça açıp dinliyorum :D İlk dinlediğimde bu ışığı görmüştüm :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder