Ta'm e Guilass

   "Kendimi bu hayattan kurtarmaya karar verdim. Neden mi? Bu anlamana yardım etmeyecektir ve bunun hakkında seninle konuşamam. Anlayamazsınız. Anlamayacağınız için değil, benim hissettiklerimi hissedemeyeceğiniz için. Duygularımı anlayıp paylaşabilirsiniz, bana merhamet gösterebilirsiniz ama acımı hissedebilir misiniz? Hayır. Acı çekersiniz ve ben de çekerim. Sizi anlarım. Acımı anlayabilirsiniz ama onu hissedemezsiniz."
 
   "Size başımdan geçen bir olay anlatacağım. Henüz yeni evlenmiştim. Belaların her türlüsü bizi buldu. Öylesine bıkkındım ki her şeye son vermeye karar verdim. Bir sabah şafak sökmeden önce, arabama bir ip koydum. Kendimi öldürmeyi kafama koydum. Miyaneh’e gitmek için yola koyuldum. Bu 1960’daydı. Dut ağaçlarıyla dolu bir bahçeye vardım. Orada durdum. Hava hâlâ karanlıktı. İpi bir ağacın dalı üzerine attım ama tutturamadım. Bir kere, iki kere denedim ama kâr etmedi. Ardından ağaca tırmandım ve ipi sımsıkı düğümledim. Sonra elimin altında yumuşak bir şey hissettim. Dutlar. Lezzetli, tatlı dutlar. Birini yedim. Taze ve suluydu. Ardından bir ikincisini ve üçüncüsünü. Birdenbire güneşin dağların zirvesinden doğduğunun farkına vardım. O ne güneşti, ne manzaraydı, ne yeşillikti ama! Birdenbire okula giden çocukların seslerini duydum. Bana bakmak için durdular. 'Ağacı sallar mısın?' diye bana sordular. Dutlar düştü ve yediler. Kendimi mutlu hissettim. Ardından alıp eve götürmek için biraz dut topladım. Bizim hanım hâlâ uyuyordu. Uyandığı zaman, dutları bir güzel yedi. Ve hoşuna gitti. Kendimi öldürmek için ayrılmıştım ve dutlarla geri döndüm. Beyim, bir dut hayatımı kurtardı. Bir dut hayatımı kurtardı."

   Herkesin payına bir dut ağacı düşmesi dileğiyle!

Yorumlar

  1. "..Uzun yoldan gidelim, taşlıdır ama daha güzeldir.."

    YanıtlaSil
  2. "mataramdaki suya tuz ekledim, azığım yok
    uzun yola çıkmaya hüküm giydim."

    YanıtlaSil

Yorum Gönder